Regensburg, 2012 Április 14-18.

Pubi meghívására 4 napot töltöttem Regensburgban, pontosabban 9 km-re a várostól, Laub településen. Ez egy kiránduló es nyaralóhely, 3 strandon lehet a Regen folyóban fürödni, sokan itt tőltlk a szabadidejüket egész nyáron. Együtt utaztunk kifelé a lakóautójában, vissza felé pedig vonattal jöttem.

Képek a háznál:

A Regensburg óvárosa a Stadtamhof negyeddel nevű épületegyüttest az UNESCO 2006. július 13-án vette fel a Világörökség listájára. Regensburg a középkorban a Szent Német-Római Császárság politikai centruma és virágzó európai kereskedelmi központ volt. Az óváros érdekes példája az egyben és egységesen fennmaradt középkori nagyvárosnak. Építészeti különlegessége a patrícius családok házai és tornyai, a Dóm és a régi Kő-híd (Steinernebrücke) a 12. századból. A megnevezés (Altstadt Regensburg mit Stadtamhof) Regensburg utolsó középkori városbővítésének (1320) határát jelöli. A terület összesen 984 különböző műemléket foglal magába.

Regensburg a legépebben fennmaradt nagyváros Németországban. Az óváros megtartotta 14. századi határait, és oly módon tükrözi vissza a virágzó középkor gazdasági, politikai és vallási fejlődését, mint azt egyetlen más város sem egész Európában. Regensburg patrícius családjai a máig fennmaradt csodálatos, különösen tornyaival feltűnni szándékozó 11-14. századi kereskedőházaikkal kívánták megmutatni gazdagságukat. A patríciusok ezen kívül koruk óriási - akár építészetileg, akár belső, eredetiben megőrzött kivitelezésükben kitűnő - templomait alapították meg vagy építtették fel. A regensburgi dóm a francia gótikus katedrálisok típusának egyetlen példája a Rajnától keletre. Középkori üvegfestészeti remekekben való gazdagsága miatt egyedülálló egész Németországban.

Képek a Dómról:

A Minorita-templom és a Domonkosrendiek temploma a kolduló rendek két legnagyobb németországi imaháza. A 12. századból fennmaradt, Dunán átívelő Kő-híd a 12. század építészek tervező munkájának kimagasló példája. Az Óvárost a Stadtamhof városrésszel köti össze.

Képek a városban:

Érdekes, hogy végig az volt az érzésem, hogy egy ausztriai kisvárosban vagyok, azt a hangulatot árasztották az utcák, terek, épületek.

Plants: image 1 0f 4 thumb Azt sajnálom csak, hogy 1 nappal előbb haza kellett utaznom, így nem tudtam vele elmenni arra a koncertre, ahol tanítványaival bemutató koncertet tartottak. Becsülendő az, hogy szinte valamennyien professzorok, nem mai "gyerekek". Pubi a Bayerische Musikakademie-án tanít Rockzenét és az október 2-án megrendezésre kerülő Rock-fesztiválra készít fel zenekarokat.

Plants: image 1 0f 4 thumb Plants: image 1 0f 4 thumb

__________________________________________________________________________

Plants: image 1 0f 4 thumb
Baráti látogatás volt, így sokat beszéltünk közös zenekarunkról, az OLYMPIA-ban töltött évekről is. Az összeállítás a három fúvóssal:

Winkelmayer Pubi: Posaune,

Fábri Zoli: trombita,

Horváth Charlie: trombita,

kiemelt minket a többi beat zenekar közül és nagyon gyorsan, szinte hónapok alatt bejöttünk a második élvonalba, sőt a plakátokon is látható első élvonalbeli zenekarokkal egy helyen szerepeltünk a koncerteken. Amikor három fúvós szólt, én átvettem a basszusgitárt, Charlie nyakában volt a ritmusgitár, és a dobossal alkottuk a ritmus szekciót. Nem csak a közönségnek, hanem nekünk zenészeknek is új volt a hangzás, az akkoriban divatos gitárzenekarokhoz képest.

Plants: image 1 0f 4 thumb
A zenekari felszerelésünkkel is szerencsénk volt, mert egy külföldi cirkusz zenészeitől - vidéken - egy komplett vox erősítő, hangfal garnitúrát tudtunk megvásárolni az utolsó fellépésük után. Ha visszagondolok, most is érzem a cirkuszi sátorban terjengő ló szagot. Végigvártuk az előadást, majd lecsaptunk a cuccra, vittük magunkkal Budapestre. A vox felszerelés és az én Selmer gitárerősítőm adták a lehetőséget, hogy olyan minőségben szólaljunk meg, ahogy nem sokan tudtak.

Pubival - mint a zenekar "öregjei" - tudtuk, – sajnos a többiek nem így gondolták – hogy ezzel a lendülettel, ebben az összeállításban, ha együtt maradunk, ott lehetett volna a helyünk a „nagy” zenekarok között, de az álom csak 2 évig tartott.

Képek a vonaton:

Haza vonattal jöttem, bécsi átszállással Kelenföldig.